Психологічний аспект в
процесі реалізації проблеми
-створення позитивного настрою для навчання;
- відчуття рівного серед рівних;
- забезпечення позитивної атмосфери в колективі для досягнення спільних цілей;
- усвідомлення особистістю цінностей колективно зроблених висновків;
- можливість вільно висловити свою думку й вислухати свого товариша;
- учитель не є засобом похвали й покарання, а другом, порадником, старшим порадником.
- відчуття рівного серед рівних;
- забезпечення позитивної атмосфери в колективі для досягнення спільних цілей;
- усвідомлення особистістю цінностей колективно зроблених висновків;
- можливість вільно висловити свою думку й вислухати свого товариша;
- учитель не є засобом похвали й покарання, а другом, порадником, старшим порадником.
Стратегія навчання під
час застосування культурологічного підходу
Сходинки реалізації
проблеми
Використання інтерактивних форм і методів роботи
Сенкан – це пятирядковий вірш у
прозі, що синтезує інформацію і в стислій формі виражає ставлення до
прочитаного.
Сенкан
складають за схемою:
1-й
рядок – одне слово – тема (іменник)
2-й
рядок – два слова – означення (прикметники)
3-й
рядок – три слова – активність, дія (дієслова)
4-й
рядок – фраза, що виявляє ставлення до теми
5-й
рядок – одне слово-асоціація до теми (іменник)
Сенкан «Біле Ікло»
Біле
Ікло
Розумний,
кмітливий
Любить,
ненавидить, рятує
Розрізняє
добро і зло
Вірність
Сенкан «Том Сойєр»
Том Сойєр
Веселий, кмітливий
Бешкетує, жартує, вигадує
Хлопчик-розбишака
Друг
Прийом «Кола Вена»
Прийом
«Кола Вена» дає змогу у процесі компаративного аналізу розширити бачення,
наприклад, проблеми «гріховного кохання» (компаративний аналіз
образів Фауста і Маргарити за трагедією Гете «Фауст»).
«Гріховне
кохання» - яке воно?
Прийом «Коло думок»
Прийом «Коло Думок» спонукає всіх
учнів до дискусії. Головне завдання для кожного з них – висловити свою думку.
Наприклад, під час вивчення
балади Ф. Шиллера «Рукавичка» учням можна запропонувати відповісти на запитання
«Якими могли бути наслідки вчинку лорда Делоржа?». Учні висловлюють свої думки,
і вони, зазвичай, протилежні:
А) якщо у героїні балади є брат і
чоловік, то вони неодмінно викличуть лицаря, як порушника лицарської честі, на
дуель;
Б) учинок лицаря засудить усе
«добродійне», «світське» товариство;
В)
«світське товариство» засудило б негідний вчинок розпещеної і самовпевненої
красуні, яка не знає ціни людському життю.
«Асоціативний ряд»
Р – радість
І – Ісус Христос
З – зірка
Д – доброта
В – відродження
(всепрощення)
О – образ
Прийоми «Гронування»,
«Асоціативний кущ» дають змогу будь – якому явищі, предметі, літературному
персонажі побачити найголовніше, критично осмислити його і виокремити.
Пропоную результати
роботи учнів.
Прийом "Гронування"
Прийом «Психологічний
пакет»
Цей
прийом передає психологічний стан героя. Наприклад, його можна використати,
характеризуючи образ Дон Кіхота за романом Сервантеса «Дон Кіхот».
Комментариев нет:
Отправить комментарий