Шляхи реалізацї проблеми

Психологічний аспект в процесі реалізації проблеми

 -створення позитивного настрою для навчання;

-  відчуття рівного серед рівних;

-  забезпечення позитивної атмосфери в колективі для досягнення спільних цілей;

- усвідомлення особистістю цінностей колективно зроблених висновків;

- можливість вільно висловити свою думку й вислухати свого товариша;

- учитель не є засобом похвали й покарання, а другом, порадником, старшим порадником.

Стратегія навчання під час застосування культурологічного підходу



Сходинки реалізації проблеми



Використання інтерактивних форм і методів роботи
Сенкан – це пятирядковий вірш у прозі, що синтезує інформацію і в стислій формі виражає ставлення до прочитаного.
Сенкан складають за схемою:
1-й рядок – одне слово – тема (іменник)
2-й рядок – два слова – означення (прикметники)
3-й рядок – три слова – активність, дія (дієслова)
4-й рядок – фраза, що виявляє ставлення до теми
5-й рядок – одне слово-асоціація до теми (іменник)

Сенкан «Біле Ікло»
Біле Ікло
Розумний, кмітливий
Любить, ненавидить, рятує
Розрізняє добро і зло
Вірність

Сенкан «Том Сойєр»
Том Сойєр
Веселий, кмітливий
Бешкетує, жартує, вигадує
Хлопчик-розбишака
Друг
Прийом «Кола Вена»
Прийом «Кола Вена» дає змогу у процесі компаративного аналізу розширити бачення, наприклад, проблеми  «гріховного кохання» (компаративний аналіз образів Фауста і Маргарити за трагедією Гете «Фауст»).
«Гріховне кохання» - яке воно?
Прийом «Коло думок»


Прийом «Коло Думок» спонукає всіх учнів до дискусії. Головне завдання для кожного з них – висловити свою думку.
Наприклад, під час вивчення балади Ф. Шиллера «Рукавичка» учням можна запропонувати відповісти на запитання «Якими могли бути наслідки вчинку лорда Делоржа?». Учні висловлюють свої думки, і вони, зазвичай, протилежні:
А) якщо у героїні балади є брат і чоловік, то вони неодмінно викличуть лицаря, як порушника лицарської честі, на дуель;
Б) учинок лицаря засудить усе «добродійне», «світське» товариство;
 В) «світське товариство» засудило б негідний вчинок розпещеної і самовпевненої красуні, яка не знає ціни людському життю. 
 «Асоціативний ряд»
Р – радість
І – Ісус Христос
З – зірка
Д – доброта
В – відродження (всепрощення)
О – образ



Прийоми «Гронування», «Асоціативний кущ» дають змогу будь – якому явищі, предметі, літературному персонажі побачити найголовніше, критично осмислити його і виокремити.
Пропоную результати роботи учнів.
Прийом "Гронування"
 Прийом «Психологічний пакет»


Цей прийом передає психологічний стан героя. Наприклад, його можна використати, характеризуючи образ Дон Кіхота за романом Сервантеса «Дон Кіхот».



Комментариев нет:

Отправить комментарий