Робота з обдарованими
учнями
Сучасна школа як соціально -
педагогічна система покликана забезпечити досягнення таких освітніх результатів
, які відповідали б цілям розвитку особистості та сучасним вимогам суспільства.
Педагогічний колектив школи докладає значних зусиль для забезпечення
результативності навчально - виховного процесу, оволодіння учнями базовими,
загальнонавчальними вміннями і навичками, спрямованих на розвиток
індивідуальних здібностей кожної дитини, створення умов для самореалізації.
Така результативність досягається через: ключові, морально-ціннісні,
комунікативні, пізнавальні, художньо-творчі методи навчання і виховання учнів.
КЛЮЧОВІ
ВКЛЮЧАЮТЬ:
·
уміння вчитися;
·
громадянську позицію;
·
загальнокультурну;
·
інформаційно-комунікативну.
МОРАЛЬНО - ЦІННІСНІ:
·
сприйняття людського
життя як головної цінності;
·
повага і захист прав
людини і її основних свобод;
·
визначення свободи
думки, совісті;
·
осмислення понять:
честь, обов’язок, відповідальність.
КОМУНІКАТИВНІ:
·
уміння встановлювати
конструктивні стосунки з іншими людьми;
·
уміння вирішувати
конфлікти;
·
уміння самостійно
приймати рішення.
ПІЗНАВАЛЬНІ:
·
знання, уміння,
навички, що відповідають профілізації;
·
навички аналітичного і
критичного мислення;
·
активна розумова
діяльність.
ХУДОЖНЬО-ТВОРЧІ:
·
етична і естетична
культура;
·
художньо - творча
активність;
·
творче мислення;
·
здатність до
самовизначення і самореалізації;
·
різнобічні інтереси.
Ці
методи досягаються через:
·
Міжнародні та творчі конкурси;
·
турніри;
·
зустрічі з фахівцями
різних сфер діяльності;
·
літературна вітальня;
·
участь у МАН України;
·
факультативні заняття з
іноземних мов ;
·
факультативні заняття з
основ інформатики та комп’ютерної графіки з підключенням до мережі Інтернет;
·
робота шкільної
бібліотеки та відвідування учнями спеціалізованих, відомчих бібліотек міста;
·
здійснення навчання за
допомогою комп’ютерів та комп’ютерних комунікацій;
·
використання
інформаційних технологій у навчально-виховному процесі;
·
використання
мультимедійних комплексів та мережі Інтернет.
Реалізація освітнього виміру
учнівського потенціалу полягає в участі різних видах навчально-виховної
діяльності, а це (крім уже зазначених):
·
Міжнародний конкурс
знавців «Русский медвежонок»;
·
Всеукраїнський конкурс
учнівської молоді "Об’єднаймось, брати мої";
·
Участь у різноманітних
конкурсах, «Космічні фантазії»,КВК,
літературних
вечорах,тощо.
·
конкурс "Вірю в
майбутнє твоє, Україно !";
·
конкурс "Безпечна
Україна. Безпечна Європа. Безпечний світ";
·
конкурс на кращого читця;
·
конкурс на кращу статтю, вірш, оповідання;
·
конкурс "Краса і
біль України";
·
Всеукраїнські предметні
олімпіади;
·
робота та участь у
філії Малої академії наук України.
Проблема роботи з
обдарованими дітьми надзвичайно актуальна для сучасного суспільства. До школи
висуваються високі вимоги. А що означає для батьків і держави «хороша школа»?
·
це школа, у якій
навчають добре з усіх предметів, а по закінченню діти легко поступають у вузи;
·
у цій школі повинні
викладати висококваліфіковані та інтелігентні педагоги;
·
у школі повинні бути
свої традиції;
·
школа повинна давати
сучасну освіту;
·
у «хорошій школі»
поважають особистість дитини, з нею займаються не тільки на уроках, а і у
позаурочний час.
Такою сьогодні є Херсонська
загальноосвітня спеціалізована школа з поглибленим вивченням української мови та літератури, у якій робота
педагогічного колективу з обдарованими дітьми – один із пріоритетних напрямків
у системі навчально-виховного процесу закладу.
МО
вчителів світової літератури перед собою такі основні напрямки та завдання:
1.
Забезпечити
належну підготовку учнів, які виявляють інтерес до наукової діяльності.
2.
Створення умов та
залучення учнів до участі в науково-дослідницькій роботі, опанування навичками
роботи з сучасними джерелами та сучасними технічними засобами навчання.
3.
Орієнтація учнів на
майбутню професію.
У
школі успішно діє програма «Обдаровані діти», яка включає:
1.
Систему пошуку
обдарованої молоді.
2.
Науково-методичне
забезпечення роботи з обдарованою молоддю.
3.
Навчання, виховання і
розвиток обдарованої молоді.
4.
Забезпечення
соціально-правових гарантій обдарованих учнів.
Алгоритм
роботи програми «Обдаровані діти» включає:
1.
Створення
інформаційного банку даних «Обдарованість».
2.
Прийом у заклад
обдарованих дітей на основі результатів олімпіад та вступних конкурсних випробувань.
3.
Розміщення на сайті
школи банку даних «Обдарованість».
4.
Проведення
психодіагностичних досліджень моніторингу вступників.
5.
Підвищення ефективності
роботи з обдарованими учнями в урочний і позаурочний час.
6.
Залучення учнів до
участі в олімпіадах, конкурсах, турнірах, МАН. Підтримка та стимулювання творчо
обдарованих дітей.
7.
Організація літнього оздоровлення.
Сучасна школа як
соціально-педагогічна система покликана забезпечити досягнення таких освітніх
результатів, які відповідали б цим цілям розвитку особистості та сучасним
вимогам суспільства. Педагогічний колектив школи докладає значних зусиль для
забезпечення результативності навчально-виховного процесу, оволодівання учнями
базовими, загальнонавчальними вміннями і навичками, спрямованих на розвиток
індивідуальних здібностей кожної дитини, створення умов для самореалізації.
У навчальному процесі
школи робота з обдарованим дітьми базується на диференційованому підході, що
сприяє розширенню і поглибленню навчального простору кожного предмета. Для
цього систематизовані наступні форми роботи:
·
урочна – з
лекційно-семінарською формою викладання;
·
проектно - дослідницька;
·
олімпіади, конкурси,
турніри;
·
шкільні декади.
1.
В урочній формі
використовуються наступні види діяльності:
·
Проблемно-розвиваюче
навчання ;
·
робота в малих групах;
·
проектно-дослідна
робота;
·
ігрові
технології;
·
інформаційно-комунікативні
технології для задоволення пізнавальної мотивації розвитку
здібностей(різнорівневі тести, презентації);
·
творчі і нестандартні
завдання.
2.
Однією із форм
організації роботи з обдарованими дітьми є шкільні декади за предметними
циклами, на яких в повній мірі розкривається творчий потенціал кожного учня.
3.
Найважливішою формою
роботи з обдарованими дітьми є проведення олімпіад, на яких з повною мірою
виявляються найбільш здібні і обдаровані діти та їх участь у написанні
науково-дослідницьких робіт.
Отже,
займатися розвитком творчих та інтелектуальних можливостей учнів необхідно. І,
перш за все тому, що нове розкриття здібностей учня потрібне не тільки для
нього, а і для суспільства в цілому. Швидкий темп розвитку новітніх технологій
вимагає збільшення росту освічених людей з нестандартним мисленням, які вміють
ставити і вирішувати нові завдання. Тому, що творчі та інтелектуальні
можливості сьогодні – запорука прогресу в будь-якій галузі людського життя.
Перелік орієнтовних
заходів
щодо планування роботи з обдарованими
дітьми
1.
Створити інформаційні банки
даних "Обдарованість".
2.
Розробити систему адресної
підтримки обдарованих дітей, які є переможцями всеукраїнських олімпіад,
конкурсів, турнірів.
3.
Систематизація матеріалів
періодичних видань з проблеми дитячої обдарованості.
4.
Проведення проблемних та
навчальних семінарів з метою систематичного підвищення майстерності вчителів,
які працюють з обдарованими дітьми.
5.
Удосконалення структури
учнівських наукових товариств.
6.
Організація відкритого
захисту власних проектів із організації роботи з обдарованими дітьми
7.
Проведення учнівських
науково-практичних конференції, конкурсів.
8.
Організація і проведення
предметних олімпіад.
9.
Формування груп для
сумісного навчання обдарованих дітей на базі однієї паралелі.
10. Підготовка до друку
методичних вказівок, розроблених вчителями, які працюють з обдарованими дітьми
в системі факультативних занять.
11.Організація і проведення
творчих звітів за результатами роботи факультативів, предметних гуртків,
студій.
14. Здійснення моніторингу стану здоров'я обдарованих дітей.
15.Організація постійно діючого семінару для класних керівників
"Обдаровані діти в умовах масової школи" із залученням лікаря,
психолога, спеціалістів управління освіти.
16.Забезпечення участі обдарованих дітей у міських, районних,
республіканських конкурсах різного напряму.
17. Розробка системи діагностики рівня професійної компетенції
вчителів, які працюють з обдарованими дітьми .
18. Розробка системи стимулювання вчителів, які працюють з обдарованими
дітьми.
19.Забезпечення психолого-педагогічної допомоги батькам обдарованих
дітей.
21.Обговорення проблем організації роботи з обдарованими дітьми і
визначення подальших перспектив на засіданнях методичного об'єднання.
. 22. Розробка пам'яток,
алгоритмів для обдарованих дітей, методик самостійної дослідницької
діяльності.
23.Створення
в навчальних кабінетах картотеки матеріалів підвищеного рівня складності.
визначення ступеня сформованості творчих
здібностей
Для
визначення рівня сформованості творчих здібностей потрібно уважно прочитати
наведені нижче пункти і проти кожного з них поставити слово "так",
якщо твердження збігається з думкою про себе, або "ні", якщо не збігається.
№ п/п
|
Твердження
|
Так
|
Ні
|
1.
|
Як правило, я легко пристосовуюсь до
людей, ідей і умов
|
||
2.
|
Мені подобається розв'язувати типові,
стандартні задачі
|
||
3.
|
Мені здається, що я з більшим бажанням
створював би чи конструював нове, ніж поліпшував чи удосконалював старе
|
||
4.
|
У більшості випадків я дію самостійно,
без допомоги та підказок друзів чи старших
|
||
5.
|
Звичайно я обачливий, коли маю справу
з колективом
|
||
6.
|
Ніколи не намагаюся змінити
взаємостосунки з товаришами
|
||
7.
|
Нерідко я стримувався від висування
ідей, пропозицій, хоча мав їх
|
||
8.
|
Мені часто вдається знайти
нестандартні, оригінальні розв'язки задач
|
||
9.
|
Мені подобається, коли відбувається
швидка зміна різних видів діяльності
|
||
10.
|
Для мене характерне прагнення реалізувати
одночасно кілька ідей, вирішувати разом кілька проблем
|
||
11.
|
Нерідко я вступаю в суперечку з
ровесниками або старшими
|
||
12.
|
Як правило, я легко згоджуюсь і
підкоряюсь колективній думці
|
||
13.
|
У мене часто виникають оригінальні
ідеї
|
||
14.
|
Мені подобається виконувати роботу за
розробленим планом, схемою, інструкцією
|
||
15.
|
Я завжди охоче поширюю, пропагую нові
ідеї
|
||
16.
|
Я буду виконувати роботу по-новому,
хоча знаю, що мене можуть не зрозуміти товариші, старші
|
||
17.
|
Я звичайно працюю без суттєвих змін,
відхилень від рекомендацій, що дають учителі, батьки
|
||
18.
|
Мені нерідко доводилось виправдовувати
свої дії інструкціями, правилами, рекомендаціями, авторитетами
|
||
19.
|
Мені подобається виконувати завдання
дослідницького характеру
|
||
20.
|
Я завжди відстоюю свою точку зору
|
Інструкція з обробки
даних анкетування: номери запитань анкети записуються у вигляді двох
стовпчиків
У першому стовпчику за кожну
відповідь "так" ставиться два бали, у другому 2 бали ставляться за
відповідь "ні". Результати додаються. Ступінь сформованості творчих
здібностей визначається так:
3
1
11 12
5
2
13 14
8
4
15 17
9
6
16 18
10
7
19 20
Якщо набрано від
40 до 32 балів, то цей рівень
дуже високий,
32-26 - високий,
26-12 - середній,
2-6 - низький,
6-0 - дуже низький.
Беремо перше інтерв'ю
Літературна вітальня
В гостях у поета А. Кичинського
Інтелектуальні ігри
Брейн-ринг
Знавці детективного жанру
Свято поезії
Вікторина за творами Г.Х.Андерсена
2014 р.
Вітаємо переможця конкурсу -захисту
научно-дослідницьких робіт МАН
Самініну Марію (2014 р.)
Секція: «Світова література»
Презентація нової книги
А.Марущака
Беремо перше інтерв'ю
Літературна вітальня
В гостях у поета А. Кичинського
Анатолій
Кичинський – поет-лірик, поет-маляр, поет-мислитель.... – універсальний митець,
який у процесі поетичного розвитку досяг значного успіху в поетичних мотивах,
формах та експериментах. Він однаково володіє фольклорними та пісенними
інтонаціями, ліричністю, культурою класичної версифікації, поетикою роздумів, а
також – модерними прийомами й формами.
А ще Анатолій Кичинський відомий також і багатьом шанувальникам живопису як
автор настроєвих пейзажів і натюрмортів, чимало з яких займають помітні місця у
приватних колекціях не лише в Україні, а й за її межами.
Зустріч з Я.Ю. Голобородько
Літературна галактика Херсонщини" - саме
таку назву мав літературно-мистецький вечір, присвячений 55-річчю створення
Херсонської обласної організації Національної спілки письменників України, який
відбувся 26 лютого 2014 року у приміщенні Херсонської обласної універсальної
наукової бібліотеки ім. Олеся Гончара. Назва заходу є досить
символічною: так, кожен письменник – це як окрема планета, але разом вони
створюють яскраву творчу галактику нашого південного краю.
Голова обласної організації Національної спілки
письменників України Василь Степанович Загороднюк у своєму виступі
розповів про здобутки та перспективи розвитку літературного осередку Херсонщини
Під час заходу звучали вірші Анатолія
Кичинського, Людмили Крижановської, Анатолія Марущака, Лади Федоровської,
Таїсії Щерби.
Брейн-ринг
Знавці детективного жанру
Свято поезії
Вікторина за творами Г.Х.Андерсена
Участь у конкурсі в педагогічному універсітеті
" Я люблю тебя, русское слово!"
Участь другому у регіональному літературному конкурсі
імені Ю.К. Голобородька
учениці 11 Б класу Васильєвої Катерини
После уроков
я всегда спешу домой, потому что , как всегда, на одном из каналов в 18:00 начинается моя любимая телепередача «В
мире мод». И вот я вся в предвкушении нового выпуска. Зайдя в комнату, увидела, что мой дедушка
меня опередил. Он смотрел свою любимую телепередачу «Херсонский хронограф». Я
тут же подумала, почему бы нам не посмотреть ее вместе? И вот началась
передача, в которой рассказывается о старом Херсоне. Мне стало интересно, и я осталась смотреть
дальше . Передача была посвящена херсонскому транспорту периода 1962 г.
Именно тогда появилась первая троллейбусная линия. Затем сразу собирались
прокладывать трамвайную линию, но потом решили, что все-таки лучше троллейбусная
линия.
Посмотрев с
дедушкой передачу, я даже обрадовалась.
Потому что узнала много нового для себя. Я вовсе не расстроилась, что
пропустила новый выпуск программы, которую систематически смотрю,так как знала,
что в 22:00 начинается еще одна из интересных для меня передач - «Модный приговор». Но здесь мне снова
не повезло , и на этот раз у телевизора была мама. Я снова села рядом и стала
смотреть ее любимую телепередачу «Скарбниця Таврійського краю». Эту передачу ведет известный украинский поэт, прозаик, журналист- Анатолий Марущак вместе с доктором филологических наук,
профессором Ярославом Голобородько. В этом выпуске они говорили о нашем земляке-писателе
Н.Кулише . По мнению Ярослава
Голобородько, творчество Н.Кулиша - это
сложная панорама разных и разнообразных художественных средств, эстетических
доктрин, формообразующих концепций, что, на первый взгляд, иногда отрицают друг
друга, но на самом деле есть свидетелем глубокого, многоаспектного и внутреннего раскованного развития художественного сознания человека. Через какое-то время я и вовсе забыла о своей передаче. Поражали глубокие факты
о великом драматурге, а особенно - его
творчестве. После передачи мне стало интересно более подробно узнать о жизни и
творчестве одного из ведущих этой программы - Анатолия Марущака. Но, к сожалению, все, что было мне известно - это
только его имя, которое я прочла в титрах.
Прошло совсем немного времени. И вот, проходя однажды мимо литературного музея им. Б.Лавренева, я
увидела афишу со знакомым именем, где указывалось о презентации новой книги
поэта. Я сразу решила, что пойду. Ведь это такой шанс.
На этом литературном вечере я узнала много интересного об Анатолии
Петровиче не только как о журналисте, но
и как о писателе, поэте.
Состоялась презентация книги « Пятнадцатый камень» . Название книги - это
символизирующий образ. В японском саду Рёандзи (г.Киото) пятнадцать камней
расположены так, что один из них невозможно увидеть, как ни смотри. И только поднявшись над садом, достигнув
просвещения , можно уловить взглядом все пятнадцать камней.
Боже
правий! Я в небі над храмом.
Вже на
землю ніхто не верне.
І я бачу
п’ятнадцятий камінь,
Але камінь
не бачить мене.
Из стихотворений, которые прозвучали на литературном вечере, особенно меня взволновало стихотворение «ХХ ст. 33-й рік».
Я хорошо понимала, что
сам автор не пережил Голодомор,
но что-то личное было в этих строчках ,и я не ошиблась. Анатолий Петрович
рассказывал ,что его бабушка и дедушка пережили это страшное время. Из многих эпизодов его поразил тот, когда его прадед, Арсений Марущак, был сторожем на свиноферме в 1933 году. Во время одного опороса он взял двое из двенадцати маленьких поросят и накрыл кожухом, через десять секунд они были мертвы. По закону их тогда нужно было закопать при свидетелях. Недалеко от свинофермы дед и сделал это под присмотром бухгалтера и бригадира, а после, когда они ушли , пошел в дом к бедным селянам и сказал, где их можно откопать. Сейчас это, безусловно ,кажется страшным, невероятным, как это вообще можно было сделать: выкопать и съесть. Но именно так избежала смерти бедная семья. Больно вспоминать о таком, но воспоминания никогда не покидают нас.
рассказывал ,что его бабушка и дедушка пережили это страшное время. Из многих эпизодов его поразил тот, когда его прадед, Арсений Марущак, был сторожем на свиноферме в 1933 году. Во время одного опороса он взял двое из двенадцати маленьких поросят и накрыл кожухом, через десять секунд они были мертвы. По закону их тогда нужно было закопать при свидетелях. Недалеко от свинофермы дед и сделал это под присмотром бухгалтера и бригадира, а после, когда они ушли , пошел в дом к бедным селянам и сказал, где их можно откопать. Сейчас это, безусловно ,кажется страшным, невероятным, как это вообще можно было сделать: выкопать и съесть. Но именно так избежала смерти бедная семья. Больно вспоминать о таком, но воспоминания никогда не покидают нас.
Його в
столітті номер
Тридцять
третій.
Він двічі
зайвий.
Загнаний у
кут,
І щоб не
вмерти,
Хліб робив
із дерті,
що за життя
не клюнув би й когут..
Для
человека , который умеет создавать художественную красоту
словом, чувство
прекрасного, что
появляется при ознакомлении
с картинами живописи, становится жизнерадостным источником вдохновения. Меня очень впечатлила судьба голландского
художника Винсента Ван Гога, трагическая судьба которого с ярким живописным
дарованием была непонятной для его
современников. В картине художника –
импрессиониста, по словам поэта, его привлекает
динамичность и экспрессия , а в человеке - мощность воли и несокрушимость в
искусство.
Його обличчя - це стіна плачу.
Тільки
поруч немає тисячних юрб.
Шапка
божевільного на додачу,
Люлька в
руці не обтяжує губ..
Я поняла, что истоки творчества ,свойства характера нужно искать в родословной, а еще - в детстве. У Анатолия Петровича оно прошло возле самого Черного моря. До Аркадии десять минут. Но мальчики тратили еще пять, чтобы добраться до плит, где всегда было мало народу, а море было чистым.
На соседней плите можно было услышать голос М.Жванецкого , и не по радио, собственной
персоной, или артистов - Ю.Соломина, И.Фатеевой. Со временем поэт напишет
стихотворение «Как пройти в Аркадию».
Як
завжди,миттєво кінчається літо.
Тому
я пливу поки промені є,
З центрального пляжу-на плити,на плити,
Де місце під сонцем піввіку моє.
В этом же юном
возрасте поэт-подросток Анатолий увлекся поэзией. Как-то в Одессу приехал
украинский писатель - Степан Олейник и остановился у его мамы на работе,на то время в очень известной одесской
гостинице «Аркадия». Ксения Никифоровна попросила высокого гостя послушать
творчество сына. На удивление всеми уважаемый литератор сделал оценку: «..что-то
здесь есть, но нужно развивать..». Стихотворения на украинском языке ему
понравились больше, чем на русском, потому что в отличие от остальных, в них чувствовалось
наследование любимих поэтов-классиков, они были более самостоятельны. С тех пор
начался долгий путь в лабиринты творчества Анатолия Марущака. Подросток Толя
хорошо учился, но из всех предметов больше
любил литературу: много читал , запоминал стихотворения и целые отрывки из прозы, что со временем его очень
выручало. Увлекался стихотворениями Есенина,Светлова,Гумилева, Цветаевой.
Настоящая поэзия
была впереди, но одаренный подросток понимал,
что его будущая профессия будет связана с поэтическим словом.
1971 год в жизни писателя Анатолия Марущка был
решающим. Он закончил с хорошими оценками школу и поступил в Одесский
государственный университет им. И.И Мечникова
на филологический факультет . Такое решение было вполне самостоятельным,
хотя с юных лет мечтал стать спортивным комментатором, но понял, что превзойти
Николая Озерова, известного в то время теле- и радиоведущего всех спортивних
соревнований, вряд ли получится. Со временем,
увлекшись литературой, стал больше внимания уделять журналистской работе. Это известно хотя бы из того, что
Анатолий , будучи еще учеником девятого класса в сочинении «Кем ты хочешь быть ?»
невзначай написал-журналистом, чтобы «трое суток шагать,трое суток не спать
ради нескольких строчек в газете…».
Экзамены
проходили успешно, о них писатель вспоминает с симпатией: «Основным экзаменом
на филфаке было сочинение, а у меня с
Пушкиным особые отношения…»
Вспоминает
автор:
- В конце восьмого класса мне пришлось писать сочинение на свободную тему : «Мой друг,Отчизне посвятим души прекрасне порывы». На государственном экзамене в десятом мне опять выпало везение: писать что-то подобное. Поступая в ВУЗ, я молил Бога помочь, но когда прочитал тему, сначала удивился, а потом понял: повезло!
- В конце восьмого класса мне пришлось писать сочинение на свободную тему : «Мой друг,Отчизне посвятим души прекрасне порывы». На государственном экзамене в десятом мне опять выпало везение: писать что-то подобное. Поступая в ВУЗ, я молил Бога помочь, но когда прочитал тему, сначала удивился, а потом понял: повезло!
Студенческие
годы поэта, как волны Черного моря во время шторма, катились бурно.
Затем этот переод уплыл и наступила весна 1976 года.
На улице пробуждается все живое, хочется бродить парками, дышать морем, но
Анатолию все некогда: ведь надо готовиться
к защите дипломной работы. И вот долгожданное начало лета. Молодой выпускник,
защитив работу на тему «Героическое и бытовое в романе «Соленая Падь» Сергея
Залыбина», получил направление на работу в среднюю школу учителем русского языка и литературы . Затем летом 1976 года Анатолию Марущаку жизнь дарит желанный сюрприз: по итогам
конкурса его утверждают на
полставки диктором Одесского телевидения. Эта работа связана и со словом, и с
людьми. Будущая профессия
приносила ему много удовольствия, но на то время выпускникам всех учебных заведений надо было
выполнить долг: работать по государственному направлению. Со временем он
переезжает в Херсон. Но не так просто устроиться
на работу, о которой мечтал.
На новом месте пришлось тяжеловато. На
телевидении работы не находилось. Полгода работал инструктором в областном комитете
спорта, затем - корреспондентом, редактором радио.
Но амбиции
молодого,полного воодушевления деятеля, вдохновляют на новые поиски и, наконец, надежда
превращается в реальность: диктора Анатолия Марущака херсонцы увидели с
телеэкранов в новостях «Вечірній Херсон»(1980).Несмотря на занятость, Анатолий Петрович
не забывает о своем литературном творчестве.
Вскоре его принимают в областное
литературное объединение , которым руководил известный украинский литератор
Леонид Кулиш. Так поэт вошел в круг молодой творческой интеллигенции 80-х годов
города Херсона, среди которых были: Я.Голобородько, Е.Бондарева, М.Бриф, А.Кичинский
и др.
Одним из моих самых любимых телевизионных
проектов стала «Літературна скарбниця Таврійського краю». Это передача о творчестве писателей, которые
жили или бывали на Херсонщине,которую тележурналист основал в сотрудничестве с
доктором филологических наук, профессором Ярославом Голобородько. Она идет в
эфире с 1992-го года и в наше время становится все более популярной, особенно в год
200-летия с дня рождения Т.Г.Шевченко.
За этот промежуток времени были созданы телеочерки о жизни и творчестве целой
плеяды писателей, среди каких возвращаются из прошлого такие имена, как русский
поэт и бард Булат Окуджава, украинский литературовед , лауреат Национальной
премии им. Т.Г.Шевченка Дмитрий Стус. Проведены в студии многочисленные встречи
с гостями города Херсона - Григорием Гусейновым, Николаем Жулинским, Дмитрием
Павличком и др.
Благодаря этой
передаче Анатолий Петрович познакомился с жизнью фронтовика и писателя, отцом
своего соавтора Ярослава ,Ю.К.Голобородько. Обычно Юрий Константинович попадал
в кадр 9 Мая, когда журналисты вели репортаж с парка Славы. Он приходил сюда,
чтобы встретиться с земляками и фронтовиками. Вспомнить тех, в память о ком
горит над Днепром Вечный огонь. Юрий
Константинович не любил давать интервью, слишком тяжело было вспоминать на
людях войну, то страшное время. Но он оставил свои фронтовые воспоминания и
переживания на страницах книг, главными героями которых были обыкновенные люди -
простые солдаты войны.
Его мужество, тяга к знаниям, его бескорыстное
служение людям- тоже из глубокого колодца славного рода Голобородько.
Анатолий в знак
благодарности за сотрудничество в поэтическом
сборнике «Щоденник вітру»(2010) со временем напишет литературоведу Ярославу Юрьевичу посвящение, где передаст свою боль по поводу
смерти украинского поэта Николая Хвылевого.
Без сомнений,
творчество Анатолия Марущака явлеется оригинальным, самобытным и будет жить
долго, а он сам, как истинный рыцарь Творческого
Ордера , готов к новым свершениям и чудесам.
Он близок многим
своим героям. Это и любовь к украинской земле, и к родному языку. Может, потому одной из любимих пословиц поэта являются
народные слова: «Как ни мудри, а совесть не перемудришь…». И тогда небольшой кусочек земли
превращается в особую территорию духа и духовности, которой нет границ, которой
приемлемы только законы космоса…
А він копає
і копає
Свої печалі
та жалі,
А
він,немов перегортає
Архіви неба у землі.
Известный херсонський поэт Николай Братан высоко оценил творчество Анатолия Марущака, посвятив
поэтический экспромт:
В різних жанрах
Скрізь встигає він чудово,
Бо талант великий дан.
«Марущак» - одне лиш слово,
Й ми включаємо екран.
Як же славно він дерзає, Що не виступ- творчий злет.
Журналіст він і
прозаїк,
І розкрилений поет.
Жизнь продолжается, и творческий поиск этого талантливого человека порадует еще многие поколения херсонцев
новыми передачами и удивительно прекрасными стихами.
Комментариев нет:
Отправить комментарий