Робота з обдарованими учнями

Робота з обдарованими учнями
Сучасна школа як соціально - педагогічна система покликана забезпечити досягнення таких освітніх результатів , які відповідали б цілям розвитку особистості та сучасним вимогам суспільства. Педагогічний колектив школи докладає значних зусиль для забезпечення результативності навчально - виховного процесу, оволодіння учнями базовими, загальнонавчальними вміннями і навичками, спрямованих  на розвиток індивідуальних здібностей кожної дитини, створення умов для самореалізації. Така результативність досягається через: ключові, морально-ціннісні, комунікативні, пізнавальні, художньо-творчі методи навчання і виховання учнів.
  КЛЮЧОВІ ВКЛЮЧАЮТЬ:
·                 уміння вчитися;
·                 громадянську позицію;
·                 загальнокультурну;
·                 інформаційно-комунікативну.
МОРАЛЬНО - ЦІННІСНІ:
·                 сприйняття людського життя як головної цінності;
·                 повага і захист прав людини і її основних свобод;
·                 визначення свободи думки, совісті;
·                 осмислення понять: честь, обов’язок, відповідальність.
КОМУНІКАТИВНІ:
·                 уміння встановлювати конструктивні стосунки з іншими людьми;
·                 уміння вирішувати конфлікти;
·                 уміння самостійно приймати рішення.
ПІЗНАВАЛЬНІ:
·                 знання, уміння, навички, що відповідають профілізації;
·                 навички аналітичного і критичного мислення;
·                 активна розумова діяльність.
ХУДОЖНЬО-ТВОРЧІ:
·                 етична і естетична культура;
·                 художньо - творча активність;
·                 творче мислення;
·                 здатність до самовизначення і самореалізації;
·                 різнобічні інтереси.
Ці методи досягаються через:
·                 Міжнародні та  творчі конкурси;
·                 турніри;
·                 зустрічі з фахівцями різних сфер діяльності;
·                 літературна вітальня;
·                 участь у МАН України;
·                 факультативні заняття з іноземних мов ;
·                 факультативні заняття з основ інформатики та комп’ютерної графіки з підключенням до мережі Інтернет;
·                 робота шкільної бібліотеки та відвідування учнями спеціалізованих, відомчих бібліотек міста;
·                 здійснення навчання за допомогою комп’ютерів та комп’ютерних комунікацій;
·                 використання інформаційних технологій у навчально-виховному процесі;
·                 використання мультимедійних комплексів та мережі Інтернет.
 Реалізація освітнього виміру учнівського потенціалу полягає в участі різних видах навчально-виховної діяльності, а це (крім уже зазначених):
·                 Міжнародний конкурс знавців «Русский медвежонок»;
·                 Всеукраїнський конкурс учнівської молоді "Об’єднаймось, брати мої";
·                 Участь у різноманітних конкурсах, «Космічні фантазії»,КВК,
          літературних вечорах,тощо.
·                 конкурс "Вірю в майбутнє твоє, Україно !";
·                 конкурс "Безпечна Україна. Безпечна Європа. Безпечний світ";
·                 конкурс  на кращого читця;
·                 конкурс  на кращу статтю, вірш, оповідання;
·                 конкурс "Краса і біль України";
·                 Всеукраїнські предметні олімпіади;
·                 робота та участь у філії Малої академії наук України.
Проблема роботи з обдарованими дітьми надзвичайно актуальна для сучасного суспільства. До школи висуваються високі вимоги. А що означає для батьків і держави «хороша школа»?
·                    це школа, у якій навчають добре з усіх предметів, а по закінченню діти легко поступають у вузи;
·                    у цій школі повинні викладати висококваліфіковані та інтелігентні педагоги;
·                    у школі повинні бути свої традиції;
·                    школа повинна давати сучасну освіту;
·                    у «хорошій школі» поважають особистість дитини, з нею займаються не тільки на уроках, а і у позаурочний час.
Такою сьогодні є  Херсонська  загальноосвітня спеціалізована школа з поглибленим вивченням  української мови та літератури, у якій робота педагогічного колективу з обдарованими дітьми – один із пріоритетних напрямків у системі навчально-виховного процесу закладу.
 МО вчителів світової літератури перед собою такі основні напрямки та завдання:
1.                Забезпечити належну підготовку учнів, які виявляють інтерес до наукової діяльності.
2.               Створення умов та залучення учнів до участі в науково-дослідницькій роботі, опанування навичками роботи з сучасними джерелами та сучасними технічними засобами навчання.
3.               Орієнтація учнів на майбутню професію.
У школі успішно діє програма «Обдаровані діти», яка включає:
1.                Систему пошуку обдарованої молоді.
2.                Науково-методичне забезпечення роботи з обдарованою молоддю.
3.                Навчання, виховання і розвиток обдарованої молоді.
4.                Забезпечення соціально-правових гарантій обдарованих учнів.
Алгоритм роботи програми «Обдаровані діти» включає:
1.                Створення інформаційного банку даних «Обдарованість».
2.                Прийом у заклад обдарованих дітей на основі результатів олімпіад та вступних конкурсних випробувань.
3.                Розміщення на сайті школи банку даних «Обдарованість».
4.                Проведення психодіагностичних досліджень моніторингу вступників.
5.                Підвищення ефективності роботи з обдарованими учнями в урочний і позаурочний час.
6.                Залучення учнів до участі в олімпіадах, конкурсах, турнірах, МАН. Підтримка та стимулювання творчо обдарованих дітей.
7.                Організація  літнього оздоровлення.
Сучасна школа як соціально-педагогічна система покликана забезпечити досягнення таких освітніх результатів, які відповідали б цим цілям розвитку особистості та сучасним вимогам суспільства. Педагогічний колектив школи докладає значних зусиль для забезпечення результативності навчально-виховного процесу, оволодівання учнями базовими, загальнонавчальними вміннями і навичками, спрямованих на розвиток індивідуальних здібностей кожної дитини, створення умов для самореалізації.
У навчальному процесі школи робота з обдарованим дітьми базується на диференційованому підході, що сприяє розширенню і поглибленню навчального простору кожного предмета. Для цього систематизовані наступні форми роботи:
·         урочна – з лекційно-семінарською формою викладання;
·         проектно - дослідницька;
·         олімпіади, конкурси, турніри;
·         шкільні декади.
1.     В урочній формі використовуються наступні види діяльності:
·         Проблемно-розвиваюче навчання ;
·         робота в малих групах;
·         проектно-дослідна робота;
·          ігрові технології;
·         інформаційно-комунікативні технології для задоволення пізнавальної мотивації розвитку здібностей(різнорівневі тести, презентації);
·         творчі і нестандартні завдання.
2.     Однією із форм організації роботи з обдарованими дітьми є шкільні декади за предметними циклами, на яких в повній мірі розкривається творчий потенціал кожного учня.
3.     Найважливішою формою роботи з обдарованими дітьми є проведення олімпіад, на яких з повною мірою виявляються найбільш здібні і обдаровані діти та їх участь у написанні науково-дослідницьких робіт.
Отже, займатися розвитком творчих та інтелектуальних можливостей учнів необхідно. І, перш за все тому, що нове розкриття здібностей учня потрібне не тільки для нього, а і для суспільства в цілому. Швидкий темп розвитку новітніх технологій вимагає збільшення росту освічених людей з нестандартним мисленням, які вміють ставити і вирішувати нові завдання. Тому, що творчі та інтелектуальні можливості сьогодні – запорука прогресу в будь-якій галузі людського життя.
Перелік орієнтовних заходів 
щодо планування роботи з обдарованими дітьми 

1.     Створити інформаційні банки даних "Обдарованість". 
2.     Розробити систему адресної підтримки обдарованих дітей, які є переможцями всеукраїнських олімпіад, конкурсів, турнірів. 
3.     Систематизація матеріалів періодичних видань з проблеми дитячої обдарованості. 
4.     Проведення проблемних та навчальних семінарів з метою систематичного підвищення майстерності вчителів, які працюють з обдарованими дітьми. 
5.     Удосконалення структури учнівських наукових товариств. 
6.     Організація відкритого захисту власних проектів із організації роботи з обдарованими дітьми 
7.     Проведення учнівських науково-практичних конференції, конкурсів. 
8.     Організація і проведення предметних олімпіад. 
9.     Формування груп для сумісного навчання обдарованих дітей на базі однієї паралелі. 
10.  Підготовка до друку методичних вказівок, розроблених вчителями, які працюють з обдарованими дітьми в системі факультативних занять. 
11.Організація і проведення творчих звітів за результатами роботи факультативів, предметних гуртків, студій.  
14. Здійснення моніторингу стану здоров'я обдарованих дітей. 
15.Організація постійно діючого семінару для класних керівників "Обдаровані діти в умовах масової школи" із залученням лікаря, психолога, спеціалістів управління освіти. 
16.Забезпечення участі обдарованих дітей у міських, районних, республіканських конкурсах різного напряму. 
 17. Розробка системи діагностики рівня професійної компетенції вчителів, які працюють з обдарованими дітьми .
18. Розробка системи стимулювання вчителів, які працюють з обдарованими дітьми. 
19.Забезпечення психолого-педагогічної допомоги батькам обдарованих дітей. 
20. Організація роботи з виявлення професійних нахилів обдарованих дітей - учнів 9-их класів. 
21.Обговорення проблем організації роботи з обдарованими дітьми і визначення подальших перспектив на засіданнях методичного об'єднання. 
22. Розробка пам'яток, алгоритмів для обдарованих дітей, методик самостійної дослідницької діяльності. 
23.Створення в навчальних кабінетах картотеки матеріалів підвищеного рівня складності. 
Тест 
визначення ступеня сформованості творчих здібностей 

Для визначення рівня сформованості творчих здібностей потрібно уважно прочитати наведені нижче пункти і проти кожного з них поставити слово "так", якщо твердження збігається з думкою про себе, або "ні", якщо не збігається. 

№ п/п 
Твердження
Так
Ні
1.
Як правило, я легко пристосовуюсь до людей, ідей і умов


2.
Мені подобається розв'язувати типові, стандартні задачі


3.
Мені здається, що я з більшим бажанням створював би чи конструював нове, ніж поліпшував чи удосконалював старе


4.
У більшості випадків я дію самостійно, без допомоги та підказок друзів чи старших


5.
Звичайно я обачливий, коли маю справу з колективом


6.
Ніколи не намагаюся змінити взаємостосунки з товаришами 


7.
Нерідко я стримувався від висування ідей, пропозицій, хоча мав їх


8.
Мені часто вдається знайти нестандартні, оригінальні розв'язки задач


9.
Мені подобається, коли відбувається швидка зміна різних видів діяльності 


10.
Для мене характерне прагнення реалізувати одночасно кілька ідей, вирішувати разом кілька проблем


11.
Нерідко я вступаю в суперечку з ровесниками або старшими


12.
Як правило, я легко згоджуюсь і підкоряюсь колективній думці


13.
У мене часто виникають оригінальні ідеї


14.
Мені подобається виконувати роботу за розробленим планом, схемою, інструкцією


15.
Я завжди охоче поширюю, пропагую нові ідеї 


16.
Я буду виконувати роботу по-новому, хоча знаю, що мене можуть не зрозуміти товариші, старші


17. 
Я звичайно працюю без суттєвих змін, відхилень від рекомендацій, що дають учителі, батьки 


18. 
Мені нерідко доводилось виправдовувати свої дії інструкціями, правилами, рекомендаціями, авторитетами  


19.
Мені подобається виконувати завдання дослідницького характеру


20.
Я завжди відстоюю свою точку зору



Інструкція з обробки даних анкетування: номери запитань анкети записуються у вигляді двох стовпчиків
У першому стовпчику за кожну відповідь "так" ставиться два бали, у другому 2 бали ставляться за відповідь "ні". Результати додаються. Ступінь сформованості творчих здібностей визначається так: 
3          1           11           12 
5          2           13           14 
8          4           15           17 
9          6           16           18 
10        7           19            20 

Якщо набрано від 
40 до 32 балів, то цей рівень дуже високий, 
32-26 - високий, 
26-12 - середній, 
2-6 - низький, 

6-0 - дуже низький.
                                    
  Вітаємо переможця конкурсу -захисту 
      научно-дослідницьких робіт МАН
     Самініну Марію (2014 р.)
                                             
                                   Секція: «Світова література»

                                    Презентація нової книги

                                                А.Марущака      


    
                                      Беремо перше інтерв'ю

                                     



                                               Літературна вітальня
                                В гостях  у  поета А. Кичинського
                                          Анатолій Кичинський – поет-лірик, поет-маляр, поет-мислитель.... – універсальний митець, який у процесі поетичного розвитку досяг значного успіху в поетичних мотивах, формах та експериментах. Він однаково володіє фольклорними та пісенними інтонаціями, ліричністю, культурою класичної версифікації, поетикою роздумів, а також – модерними прийомами й формами.
А ще Анатолій Кичинський відомий також і багатьом шанувальникам живопису як автор настроєвих пейзажів і натюрмортів, чимало з яких займають помітні місця у приватних колекціях не лише в Україні, а й за її межами. 

                                      Зустріч з Я.Ю. Голобородько
     


Літературна галактика Херсонщини"  - саме таку назву мав літературно-мистецький вечір, присвячений 55-річчю створення Херсонської обласної організації Національної спілки письменників України, який відбувся 26 лютого 2014 року у приміщенні Херсонської обласної універсальної наукової бібліотеки ім. Олеся Гончара.   Назва заходу є  досить символічною: так, кожен письменник – це як окрема планета, але разом  вони створюють яскраву творчу галактику нашого південного краю.  
Голова обласної організації Національної спілки письменників України  Василь Степанович Загороднюк у своєму виступі розповів про здобутки та перспективи розвитку літературного осередку Херсонщини

 Під час заходу звучали вірші Анатолія Кичинського, Людмили Крижановської, Анатолія Марущака, Лади Федоровської, Таїсії Щерби.


 



                                          Інтелектуальні ігри
                                                                Брейн-ринг

                                                             Знавці детективного жанру
                                                                    Свято поезії
                                                  Вікторина за творами Г.Х.Андерсена

Участь у конкурсі  в  педагогічному універсітеті
 "   Я люблю тебя, русское слово!"




2014 р.
Участь другому у регіональному літературному конкурсі
 імені Ю.К. Голобородька  
учениці 11 Б класу Васильєвої Катерини
в номінації  нарис 
"Життя і діяльність відомих таврійців"





После уроков я всегда спешу домой, потому что , как всегда, на одном из каналов  в 18:00 начинается моя любимая телепередача «В мире мод». И вот я вся в предвкушении нового выпуска.  Зайдя в комнату,  увидела, что мой дедушка меня опередил. Он смотрел свою любимую телепередачу «Херсонский хронограф». Я тут же подумала, почему бы нам не посмотреть ее вместе? И вот началась передача, в которой рассказывается о старом Херсоне.  Мне стало интересно, и я осталась смотреть дальше . Передача была посвящена херсонскому транспорту периода 1962 г. Именно тогда появилась первая троллейбусная линия. Затем сразу собирались прокладывать трамвайную линию, но потом решили, что все-таки лучше троллейбусная  линия.
   Посмотрев с дедушкой передачу, я даже обрадовалась.  Потому что узнала много нового для себя. Я вовсе не расстроилась, что пропустила новый выпуск программы, которую систематически смотрю,так как знала, что в 22:00 начинается еще одна из интересных для меня  передач - «Модный приговор». Но здесь мне снова не повезло , и на этот раз у телевизора была мама. Я снова села рядом и стала смотреть ее любимую телепередачу «Скарбниця Таврійського краю». Эту передачу ведет известный украинский поэт, прозаик, журналист- Анатолий Марущак   вместе с доктором филологических наук, профессором Ярославом Голобородько. В этом выпуске они говорили о нашем земляке-писателе  Н.Кулише . По мнению Ярослава Голобородько, творчество  Н.Кулиша - это сложная панорама разных и разнообразных художественных средств, эстетических доктрин, формообразующих концепций, что, на первый взгляд, иногда отрицают друг друга, но на самом деле есть свидетелем глубокого, многоаспектного и внутреннего  раскованного развития  художественного сознания  человека. Через  какое-то время  я и вовсе  забыла о своей передаче. Поражали глубокие факты о великом драматурге, а особенно - его творчестве. После передачи мне стало интересно более подробно узнать о жизни и творчестве одного из ведущих этой программы  - Анатолия  Марущака. Но, к сожалению, все, что было мне известно - это только его имя, которое я прочла в титрах.
Прошло совсем немного времени.  И вот,  проходя  однажды  мимо литературного музея им. Б.Лавренева, я увидела афишу со знакомым именем, где указывалось о презентации новой книги поэта. Я сразу решила, что пойду. Ведь это такой шанс.
На этом литературном  вечере я узнала много интересного об Анатолии Петровиче не только как о журналисте, но  и как  о писателе, поэте. Состоялась презентация книги « Пятнадцатый камень» . Название  книги - это символизирующий образ. В японском саду Рёандзи (г.Киото) пятнадцать камней расположены так, что один из них невозможно увидеть, как  ни смотри. И только поднявшись над садом, достигнув просвещения , можно уловить взглядом все пятнадцать камней.

Боже правий! Я в небі над храмом.
Вже на землю ніхто не верне.
І я бачу п’ятнадцятий камінь,
Але камінь не бачить мене.

Из стихотворений, которые прозвучали на литературном  вечере, особенно  меня взволновало  стихотворение  «ХХ ст. 33-й рік».
Я хорошо понимала, что  сам автор  не пережил Голодомор, но что-то личное было в этих строчках ,и я не ошиблась. Анатолий Петрович
 рассказывал ,что его бабушка и дедушка пережили это страшное время. Из многих эпизодов  его поразил тот, когда его прадед, Арсений Марущак, был сторожем  на свиноферме в 1933 году. Во время одного опороса он взял двое из двенадцати маленьких поросят и накрыл кожухом, через десять секунд они были мертвы. По закону их тогда нужно было закопать при свидетелях. Недалеко от свинофермы дед и сделал это под присмотром бухгалтера и бригадира, а после, когда они ушли , пошел в дом к бедным селянам и сказал, где их можно откопать.  Сейчас это, безусловно ,кажется страшным, невероятным, как это вообще можно было сделать: выкопать и съесть. Но именно так избежала смерти бедная  семья. Больно вспоминать о таком, но воспоминания никогда не покидают нас.


Його в столітті номер
Тридцять третій.
Він двічі зайвий.
Загнаний у кут,
І щоб не вмерти,
Хліб робив із дерті,
що за життя не клюнув би й когут..
 
Для человекакоторый умеет создавать  художественную  красоту  словом, чувство прекрасного, что появляется при ознакомлении с  картинами  живописи, становится жизнерадостным  источником вдохновения.  Меня очень впечатлила судьба голландского художника Винсента Ван Гога, трагическая судьба которого с ярким живописным дарованием была непонятной  для его современников.  В картине художника – импрессиониста, по словам поэта, его  привлекает динамичность и экспрессия , а в человеке - мощность воли и несокрушимость в искусство.

Його обличчя - це стіна плачу.
Тільки поруч немає тисячних юрб.
Шапка божевільного на додачу,
Люлька в руці не обтяжує губ..

Я поняла, что истоки творчества ,свойства  характера  нужно  искать в родословной, а еще - в детстве. У Анатолия Петровича оно прошло возле самого Черного моря. До Аркадии десять минут. Но мальчики тратили еще пять, чтобы  добраться до плит, где всегда было мало народу, а море было чистым. На соседней плите можно было услышать голос М.Жванецкого , и не по радио, собственной персоной, или  артистов - Ю.Соломина,  И.Фатеевой. Со временем поэт напишет стихотворение «Как пройти в Аркадию».
                                                 Як завжди,миттєво кінчається літо.
                                                 Тому я пливу поки промені є,
                                                 З центрального пляжу-на плити,на плити,
                                                 Де місце під сонцем піввіку моє.

В этом же юном возрасте поэт-подросток Анатолий увлекся поэзией. Как-то в Одессу приехал украинский писатель - Степан Олейник и остановился у его  мамы на работе,на то время в очень известной одесской гостинице «Аркадия». Ксения Никифоровна попросила высокого гостя послушать творчество сына. На удивление всеми  уважаемый литератор сделал оценку: «..что-то здесь есть, но нужно развивать..». Стихотворения на украинском языке ему понравились больше, чем на русском, потому что в отличие от остальных, в них чувствовалось наследование любимих поэтов-классиков, они были более самостоятельны. С тех пор начался долгий путь в лабиринты творчества Анатолия Марущака. Подросток Толя хорошо учился, но из всех  предметов больше любил литературу: много читал , запоминал стихотворения  и целые отрывки из прозы, что со временем его очень выручало. Увлекался стихотворениями Есенина,Светлова,Гумилева, Цветаевой.
Настоящая поэзия была впереди, но одаренный подросток  понимал, что его будущая профессия будет связана с поэтическим  словом.
 1971 год в жизни писателя Анатолия Марущка был решающим. Он закончил с хорошими оценками школу и поступил в Одесский государственный университет им. И.И Мечникова  на филологический факультет . Такое решение было вполне самостоятельным, хотя с юных лет мечтал стать спортивным комментатором, но понял, что превзойти Николая Озерова, известного в то время теле- и радиоведущего всех спортивних соревнований, вряд ли получится.  Со временем, увлекшись литературой, стал больше внимания уделять журналистской  работе. Это известно хотя бы из того, что Анатолий , будучи еще учеником девятого класса в сочинении «Кем ты хочешь быть ?» невзначай написал-журналистом, чтобы «трое суток шагать,трое суток не спать ради нескольких строчек в газете…».
Экзамены проходили успешно, о них писатель вспоминает с симпатией: «Основным экзаменом на филфаке  было сочинение, а у меня с Пушкиным особые отношения…»
Вспоминает автор:
- В конце восьмого класса мне пришлось писать сочинение на свободную тему : «Мой друг,Отчизне посвятим души прекрасне порывы». На государственном экзамене в десятом мне опять выпало везение: писать что-то подобное. Поступая в ВУЗ, я молил Бога помочь, но когда прочитал тему, сначала удивился, а потом понял: повезло!
Студенческие годы поэта, как волны Черного моря во время шторма, катились бурно.
Затем  этот переод уплыл и наступила весна 1976 года. На улице пробуждается все живое, хочется бродить парками, дышать морем, но Анатолию все некогда: ведь  надо готовиться к защите дипломной работы. И вот долгожданное начало лета. Молодой выпускник, защитив работу на тему «Героическое и бытовое в романе «Соленая Падь» Сергея Залыбина», получил направление на работу в среднюю школу учителем русского языка и литературы . Затем летом 1976 года Анатолию Марущаку  жизнь дарит  желанный сюрприз:  по итогам  конкурса его утверждают  на полставки диктором Одесского телевидения. Эта работа связана и со словом, и с людьми. Будущая профессия приносила ему много удовольствия, но на то время  выпускникам всех учебных заведений надо было выполнить  долг: работать  по государственному направлению. Со временем он переезжает в Херсон.  Но не так просто устроиться на работу, о которой мечтал.
 На новом месте пришлось тяжеловато. На телевидении работы не находилось. Полгода работал инструктором в областном комитете спорта, затем - корреспондентом, редактором радио.
Но амбиции молодого,полного  воодушевления деятеля,  вдохновляют на новые поиски и, наконец, надежда превращается в реальность: диктора Анатолия Марущака херсонцы увидели с телеэкранов в новостях «Вечірній Херсон»(1980).Несмотря на занятость, Анатолий Петрович не забывает о своем  литературном творчестве. Вскоре его принимают  в областное литературное объединение , которым руководил известный украинский литератор Леонид Кулиш. Так поэт вошел в круг молодой творческой интеллигенции 80-х годов города Херсона, среди которых были: Я.Голобородько, Е.Бондарева, М.Бриф, А.Кичинский и др.
 Одним из моих самых любимых телевизионных проектов стала «Літературна скарбниця Таврійського краю». Это передача о творчестве писателей, которые жили или бывали на Херсонщине,которую тележурналист основал в сотрудничестве с доктором филологических наук, профессором Ярославом Голобородько. Она идет в эфире с 1992-го года и в наше время  становится  все более популярной, особенно в год 200-летия  с дня рождения Т.Г.Шевченко. За этот промежуток времени были созданы телеочерки о жизни и творчестве целой плеяды писателей, среди каких возвращаются из прошлого такие имена, как русский поэт и бард Булат Окуджава, украинский литературовед , лауреат Национальной премии им. Т.Г.Шевченка Дмитрий Стус. Проведены в студии многочисленные встречи с гостями города Херсона - Григорием Гусейновым, Николаем Жулинским, Дмитрием Павличком и др.
Благодаря  этой передаче Анатолий Петрович познакомился с жизнью фронтовика и писателя, отцом своего соавтора Ярослава ,Ю.К.Голобородько. Обычно Юрий Константинович попадал в кадр 9 Мая, когда журналисты вели репортаж с парка Славы. Он приходил сюда, чтобы встретиться с земляками и  фронтовиками. Вспомнить тех, в память о ком горит над  Днепром Вечный огонь. Юрий Константинович не любил давать интервью, слишком тяжело было вспоминать на людях войну, то страшное время. Но он оставил свои фронтовые воспоминания и переживания на страницах книг, главными героями которых были обыкновенные люди - простые солдаты войны. 
Его мужество, тяга к знаниям, его бескорыстное служение людям- тоже из глубокого колодца славного рода Голобородько.
Анатолий  в знак благодарности за сотрудничество  в поэтическом сборнике «Щоденник вітру»(2010) со временем напишет литературоведу  Ярославу Юрьевичу  посвящение, где передаст свою боль по поводу смерти украинского поэта  Николая Хвылевого.

Без сомнений, творчество Анатолия Марущака явлеется оригинальным, самобытным и будет жить долго, а он сам, как истинный рыцарь  Творческого Ордера , готов к новым свершениям и чудесам. 
Он близок многим своим героям. Это  и любовь к украинской земле, и  к родному языку. Может, потому  одной из любимих пословиц поэта являются народные слова: «Как ни мудри, а совесть не перемудришь…». И тогда небольшой кусочек земли превращается в особую территорию духа и духовности, которой нет границ, которой приемлемы только  законы космоса…

А він копає і копає
Свої печалі та жалі,
 А він,немов перегортає
  Архіви неба у землі.

Известный херсонський поэт Николай Братан высоко оценил  творчество Анатолия Марущака, посвятив поэтический экспромт:
В різних жанрах
Скрізь встигає він чудово,
Бо талант великий дан.
«Марущак» - одне лиш слово,
Й ми включаємо екран.
Як же славно він дерзає,   Що не виступ- творчий злет.
Журналіст він  і прозаїк,
І розкрилений поет.

Жизнь продолжается, и творческий поиск этого талантливого человека  порадует еще многие поколения херсонцев новыми передачами и удивительно прекрасными стихами.

Комментариев нет:

Отправить комментарий