Позакласна робота


Участь у конкурсі-захисту учнівських робіт МАН
(III  місце- Васильєва К., 2013 р)
Участь у конкурсі-захисту учнівських робіт МАН
(I місце- Самініна М., 2014 р)
                                                Зустріч з херсонською поетесою Т.Щербою
                                                   
                                           Зустріч з письменником А.Марущаком

                                     Презентація нової книги  А.Марущака "П'ятнадцатий камінь"

                                                   Зустріч з херсонським поетом А. Кичинським
.

                                                           Неперевершені  ведучі
 П.Мериме  "Кармен"
Новорічна казка
День Закоханих 2013 р.

Пам'яті   С.Єсеніна
                                                         Пишаємося переможцями
                                         
                                       Нагородження  переможців у конкурсі
                                                    "Херсонщина пам'ятає"
                                                       
                                                                "Херсонщина пам'ятає"
                                                    Вистава  " У війни не жіноче обличчя"

                                                           
                                                                  Літературна вітальня

                                                                          Танго. "Кармен"
                                                           Літературно-музична композиція
                                                Участь  у конкурсі " Російський ведмедик"

Мабутня  поетесса

                                                                  Кращий декламатор

                                                             Переможці конкурсу
                                                             "Російський ведмедик"


Обдаровані літературною творчістю
          Із досвіду роботи
                        вчителя вищої категорії
                            Самініної Олени Вікторівни

            Літературно обдаровані учні – це талановиті діти із особливими творчими можливостями та інтелектуальним потенціалом.
           Я, як керівник гуртка,  «Сузір’я» головним у своїй роботі з творчо обдарованими дітьми вважаю пошук оптимальних методів і прийомів активізації їх образного мислення, зокрема засобами художньої літератури, розробку  системи творчих вправ і завдань; формування у їхній свідомості прагнення до успішної самореалізації.
            Програма літературного гуртка спрямована на формування в учнів образного мислення, засвоєння норм грамотності та культури мовлення й письма, збагачення внутрішнього світу школярів, розвиток інтелекту, естетичного смаку, уяви, фантазії, творчих здібностей, природних задатків, загальнонавчальних умінь і навичок.

         Вважаю, що в майбутньому літературно обдаровані діти – це письменники, літературні критики, спеціалісти у галузі філології, науковці. Це наша інтелектуальна творча еліта, яка впливатиме на культурний розвиток суспільства, визначатиме його орієнтацію на моральні й духовні цінності.

У “Національній доктрині розвитку освіти України у 21 столітті” визначається :
“ Ідеал виховання - гармонійно розвинута, високоосвічена, соціальна активна і національно свідома людина, що наділена глибокою громадською відповідальністю ,високими духовними  якостями, родинними і патріотичними почуттями, здатна до саморозвитку й самовдосконалення”.
МО вчителів світової літератури вважає, що виховання такої особистості є першочерговим завданням сучасної школи.
        Щоб виховати особистість з високим рівнем ерудиції, активності, самостійності та творчого потенціалу, вчителі кафедри поєднують уроки світової літератури із широкою позакласною роботою.
Література як один із видів мистецтва покликана збуджувати естетичні почуття. Головне — не залишити дитину байдужою, будити її думки і почуття, намагатися створювати такі умови, коли кожен захоче висловитись, а ще краще — коли блищатимуть очі, червонітимуть щоки від захоплення чи то думками і вчинками героїв, чи то власними думками.

У ході позакласних та позашкільних годин спілкування доречно зацікавлювати дітей не лише програмовим матеріалом, але й надавати їм додаткову інформацію, сприяти формуванню в учнів уявлень про єдність світового літературного, культурного й цивілізаційного процесу. Під час проведення світової  літератури вчителі поєднували різні види творчої та пошукової діяльності, розвиваючи в такий спосіб художньо-естетичні смаки, дитячу винахідливість та кмітливість
Мета тижня світової літератури :
- залучити учнів до найвищих досягнень світової літератури і культури та підтримати творчо обдаровану молодь;
        - виховати повагу до літературних та культурних традицій народів світу;
         -формувати навички  аргументувати свої думки, формувати естетичні смаки;
          - розвивати творчу уяву, логічне мислення, навички виразного читання,  декламації, звязного мовлення
Для підвищення інтересу до вивчення світової літератури  були проведені також різноманітні позакласні заходи: виставки малюнків до улюблених творів, інтелектуальні літературні ігри: „Що? Де? Коли?”, „Щасливий випадок”, турніри знавців світової літератури,, конкурси читців, вікторини, конкурс „Лист улюбленому письменнику”, конкурс літературних ерудитів, „Назви справжнє ім'я письменника “ і т.д.

Цікавим і змістовним виявився тиждень світової  літератури, проведений у ЗОШ І-ІІІ ст 52. На протязі тижня учні школи подорожували разом з літературними героями храмом зарубіжної літератури. Епіграфом для проведення заходу слугували слова Фрідріха Шіллера : «Література – це храм, куди можна ввійти лише з чистою совістю і шляхетними намірами» А подорожували учні храмом літератури під керівництвом вчителів зарубіжної літератури Беляевої В.І., Самініної О.В., Грабар О.І.
ТИЖДЕНЬ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ

І  тур.
Упізнати письменників із трьох спроб.
(Беруть участь 3 учні. Відповідь з першої спроби оцінюється в 3 бали, з другої – 2 бали, з третьої –1бал)
І вал.
1. Відомий під псевдонімом, а справжнє ім’я та прізвище письменника – Анрі Марі Бейль.
2. Письменник повертався до постаті Наполеона протягом  життя. Спочатку він вважав його генієм, символом людської енергії, визволителем світу. Потім, коли Наполеон став імператором, письменник почав звинувачувати його в зраді ідеалів свободи заради влади.
3. Жанром, який найповніше відповідав завданням тогочасного французького мистецтва, автор вважав соціально – психологічний роман.
(Стендаль)
ІІ вал.
1.Двічі був в Україні. Ці подорожі пов’язані з останнім коханням письменника.
2. Запланував написати 120 творів, а написав – 96.
3. Автор циклу «Людська комедія».
(Оноре де Бальзак)
ІІІ вал.
1. У творах звертався до теми «маленької людини».
2. Чотири роки відбув у Омській тюрмі. Заборона читати і писати. У творах описував Петербург.
3.  Автор роману «Ідіот».
(Федір Достоєвський)
ІV вал.
1. Жив у селі Ясна Поляна.
2. Автор трилогії «Дитинство», «Отроцтво», «Юність».
3. Нащадок славетного дворянського роду.
(Лев Толстой)
V вал.
1. Молодий автор став відомим під псевдонімами.
2. Лев Толстой назвав «Пушкіним у прозі».
3. Автор  оповідання «Хамелеон».
(Антон Чехов)
VІ вал.
1. Творчість мала міцний філософсько – літературний підмурок,  ім’я якому – культ – Краси.
2. «Апостол естетизму».
3. «Король життя».
(Оскар Вайльд)
VІІ вал.
1. Драматург, критик, представник «нової драми» наприкінці ХІХ і протягом першої половини ХХ ст.
2.  Надавав перевагу «відкритим» закінченням.
3. Автор драми «Пігмаліон».
(Бернард Шоу)
VІІІ вал.
1. Поет – новатор.
2. Автор твору «Пісня про себе».
2. Автор збірки «Листя трави».
(Волт Вітмен)
ІХ вал.
1. Представник школи «чистого мистецтва».
2. Дворянин за походженням, монархіст за суспільними поглядами, чиновник за службовими обов’язками.
3. Федір Достоєвський назвав його «великим російським поетом».
(Федір Тютчев)
ІІ тур.
Назвати письменника і його твір за допомогою трьох підказок.
І вал.
1. На фірмових бланках його батька був зображений чорний птах – галка, що чеською звучить «Kavka».
2. Родина Замза навколо фантастичної комахи – це як посередність, що оточує генія…
3. Його творча спадщина: три незавершені романи («Америка», «Процес», «Замок»).
(Франц Кафка «Перевтілення»)
ІІ вал.
1. Відомий ірландський письменник, який віртуозно розробив у своїх творах техніку «потоку свідомості».
2. Автобіографічне у цій прозаїчній мініатюрі настільки переосмислюється й узагальнюється письменником, що твір набуває широкого філософського значення.
3. Прототипом героїні твору стала Амалія Поппер, учениця автора протягом 1907-1908років.
(Джеймс Джойс «Джакомо Джойс»)
ІІІ вал.
1. Дон Кіхот радянської літератури.
2. Варіанти назв твору: «Сатана», «Чорний богослов», «Підкова іноземця», «Чорний маг».
3. Після смерті автора в архіві залишилося вісім редакцій роману.
(Михайло Булгаков «Майстер і Маргарита»)
ІV вал.
1. Його (сербського письменника) по праву вважають першим письменником третього тисячоліття.
2. В оповіданні автора зодчі, які будують храм і палац, названі іменами двох відомих православних діячів – Іоанна Дамаскина та Іоанна Лествичника.
3. Оповідання для комп’ютера та циркуля.
(Мілорад Павич «Дамаскин»)
V вал.
1. Американського письменника справедливо називають співцем мужності, стійкості і цілеспрямованості людини.
2. «Повість – притча – це своєрідний заповіт. Чи, може, гімн, проспіваний на честь Людини – переможеної і разом з тим непереможної?».
3. У вересні 1952 р. повість була опублікована в журналі «Лайф». За цей твір одержав Пулітцерівську премію, а згодом Нобелівську.
(Ернест Хемінгуей «Старий і море»)
VІ вал.
1. Французький письменник і філософ. Естетику бунту він обрав провідною для власної творчості, бунту проти обмеження свободи, проти знецінення справжніх цінностей.
2. В основу твору покладено оповідь про історію нашестя чуми на алжирське місто Оран.
3. Письменник є яскравим представником екзистенціалізму.
(Альбер Камю «Чума»)
ІІІ тур.
Назвати поета і його поезію за допомогою трьох підказок.
І вал.
1. Австрійський поет, автор збірок «Книга картин», «Нові вірші», «Сонети до Орфея».
2. Рядки з поезії «Вона, тримавшись за Гермеса, йшла—
у смертнім рам’ї плуталися ноги—
Така сполошена, покірна й ніжна».
3. Поезія створена на основі відомого античного міфу.
(Райнер Марія Рідьке «Орфей. Еврідіка. Гермес»)
ІІ вал.
1. Його справедливо називають експериментатором і новатором у світі поезії. Справжнє ім’я митця – Вільгельм Альберт Александр Аполлінарій Костровицький. Найвідоміший вірш із збірки «Алкоголі».
2. Рядки з поезії «Хай б’є годинник ніч настає
Минають дні а я ще є».
3. Автор збірки «Каліграми. Вірші миру і війни».
(Гійом Аполлінер «Міст Мірабо»)
ІІІ вал.
1. Французький поет – бунтівник.
2. Рядки поезії «Ти спиш на дні, майбутня творча сило,
О золотих жар-птиць незлічений табун!».
3. Хороші стосунки з Полем Верленом.
(Артюр Рембо «П’яний корабель»)
ІV тур.
Назвати літературознавче поняття з трьох підказок.
Грають два розумніші учасники.
І вал.
1. Течія в літературі ХХ століття, основне положення якої полягає в тому, що існування передує сутності.
2.  Від латинської існування. Виникла після Першої світової війни, сформувалася у 1930-40-х, набула розквіту в 1950-60-х роках.
3. Саме унікальність людського буття вони висувають на перший план, розглядаючи людину як вільну істоту, відповідальну за вибір власної долі.
(Екзистенціалізм)
ІІ вал.
1. Спільна назва мистецьких напрямів та течій ХХ століття.
2. Яким притаманні спроби відобразити нові явища суспільства новими художніми засобами.
3. Вони заперечують звернення до реальності, життєподібність реалізму, водночас не приймають і романтичної втечі від дійсності, вони захоплені «створенням нової дійсності», і чим більше вона неправдоподібна, тим вірогідніше вона стає в їхній уяві.
(Модернізм)
V тур.
Назвати літературного героя з трьох підказок.
Завдання найрозумнішому учаснику.
І вал.
1.     Не можу не думати, --заперечив він сам собі. –Адже це все, що мені лишилося. Думки та ще й бейсбол. Цікаво, чи сподобалась би великому Ді Маджо, як я проштрикнув акулі мозок?».
1.     «А ти народився, щоб бути рибалкою, так само як ця риба народилася, щоб бути рибою».
1.     «Ось уже другий день я не знаю, як закінчилися juegos, - думав він».

Комментариев нет:

Отправить комментарий