Творчі роботи учнів



Буктрейлер – сучасна форма реклами книги














КОЛО ВЕНА


Діаманта
Діаманта до Прометея і Зевса.
1.Прометей.
2.Хоробрий, справедливий.
3.Вчить, допомагає, терпить.
4.Титан, що протистоїть Еладі і Зевсу та дарує людям добро.
5.Зневажає, владарює, карає.
6.Жорстокий,лихий.
7.Зевс.


Діаманта до Робінзона Крузо та П'ятниці.
1.Робін Крузо.
2.Працелюбний, цілеспрямований.
3.Виготовляє, читає, займається різними видами діяльності.
4.Робінзон Крузо врятував П'ятницю, а той прився йому в праці.
5.Допомагає, працює, вчиться.
6.Доброзичливий, терплячий.
7.П'ятниця


Кубування до образу Гека

1.Гек один із героїв М. Твена - «Пригоди Тома Соєра».

2.Свобода.

3.Вільний як вітер.

4.Волоцюга, сміливий, розбишака, відвертий.


5.Він сам господар життя.

                          Не вчиться, не має сім'ї і житла.

                         6.Потрібно цінувати власну родину.



               
                       Кубування до образу Тома
1.Том один із героїв М. Твена - «Пригоди Тома Соєра».
2.Кмітливість.
3.Хитрий як лис.
4.Шляхетний, кмітливий, лінивий.
5.Що хоче те й робить.
6.Потрібно виконувати свою роботу.

1.Метод «Прес» до твору М. Твена «Пригоди    Тома    Сойєра». 
Який світ кращий : світ дорослих чи світ дітей?
1.Я вважаю, що- світ дорослих кращий.
2.Тому, що – дорослі виважені освідчені люди,мають досвід.
3.Наприклад – дорослі піклуються про здоров'я своїх дітей, заробляють        гроші, беруть на себе зобов'язання.
4.Отже, дитина повинна слухатися дорослих. Тільки у дорослому житті особистість може реалізуватися.

2.Метод «Прес» до твору М. Твена «Пригоди Тома Сойєра»
1.Я вважаю, що – кращий спокій ближніх.
2.Тому, що – якщо на дітей накричали батьки, то не потрібно йти з дому, бо мати й батько будуть переживати за свою дитину.
3.Наприклад – якщо накричали батьки, не потрібно ображатися, а виправити свої помилки.
4.Отже  - краще світ дорослих.

3.Метод «Прес» до «Пеппі  Довгапанчоха»
1.Я вважаю, що – Пеппі дивна дівчинка.
2.Тому, що вона робить всілякі дивні речі.
3.Наприклад – вона була напрочуд сильна, що могла б підняти навіть коня, якби захотіла, Пеппі ходила задки, бо вважала, що так роблять в Єгипті. Дівчинка мала дивний вигляд: моркв'яного кольору волосся, цупко заплетені дві кіски, великий рот із білими , здоровими зубами, а вбрана в сукенку, яку пошила власноруч.
4.Отже, Пеппі справді дивна дівчинка, не кожному з людей вдається бути такою, як Пеппі. 
         ПРОЗА
  

Місце літератури в моєму житті
Васькіна Анастасія
учениця 11-Б класу

         Я горда від того, що з вершини нашого незвичайного сьогодення сміливо тривожним голосом можу сказати, що ніколи ні телевізор, ні комп’ютер, ні щось інше, що, можливо, скоро прийде їм на зміну не замінять мені книг. Торкнутись книги – торкнутись легенди. Розгорни її – і крізь срібно-сірий пил з посивілих манускриптів вогненним сяйвом проб’ється наша історія, яку, здавалось, вколихало горе, але ж вона – жива, вона – вічна! В книгах, як у невтомних шукачах правди, – всі сокровенні молитви наших предків, дзвін палких сердець, гарячих, як кров міднолицього сонця, ясність нерозривного почуттєвого хмаровиння, гідність кришталевих сліз від столапих нещасть, бриніння щирого сміху. Книги радіють з тобою, іноді співчувають, а іноді печаляться вдовиними сльозами. Хіба може що-небудь інше подарувати такі неповторні відчуття, котрих сповнене серце під час читання ?! Синя задума осінніх трав, чиста, м’яка, притихла краса золотокосої красуні кутається в непроглядному тумані. Гортаєш сторінки – і вже співучий дощ пряде сріберну пряжу, прив’яло пахне калина, коси кучерявих верб весело бавляться з сизими солом’яними очіпками хат, ось розбишака-хмара жбурнула в світлоокий струмок блискавку, ранок коханням вишив узори на оксамитовій травичці; дмухнув золотогривий степовий вітерець –  і задзвеніло і заспівало ніжно-голубими дзвониками вагітне колосся, заіскрилось синьою росою жито в одсвіті ранньої зорі. І вмить мрії зірвалися і світлооким зорепадом, срібноперим птахом полинули в просинь і засіяли-загорілись  дивовижними самоцвітами, день запах травневим медом, на помарнілих дитячих ілюзіях загойдались золоті відтінки…
         Це все я знаходжу в книгах і ніщо не замінить мені цього. Як на мене, то в літературі народ зібрав усе найцінніше, надійно сховав те, що марно намагалися так довго знищити, силу свою і славу, а отже, й себе! Наше завдання в тому, щоб зберегти цей скарб і збагатити задля себе. Задля всіх. Задля майбутнього. Можливо, хтось вважає, що це неможливо. Ні! Народ з такою літературою – могутній! Треба лише це усвідомити, повірити в неповторність і чарівність книг, як це я вже зробила для себе. Й тоді ніхто не зруйнує почуттєву нерозривність літератури і народу, а вона – всесильна!
         Отже, для мене відродження нації – в усвідомленні важливості книг. Книги для мене – вогонь прогресивних змін, що освітять нам правильний шлях у майбутнє. Треба лише повірити в це. А хто вірить – той зробить!
ЛИСТ ПИСЬМЕННИКУ
Шановний Ернесте!
         Доброго дня! Це Ваша шанувальниця. Я захоплююся творами, які Ви написали, вже декілька років. Мені подобається стиль Вашого письма, його дуже легко сприймати.
         Особливо сподобалася мені Ваша повість-притча, Ваш шедевр «Старий і море», за яку Ви заслужено отримали Нобелівську премію. Читаючи «Старий і море», я ніби поринула у той світ, де жив дідусь Сантьяго, головний герой Вашої повісті. З кожною сторінкою, наближаючись все ближче до розв’язки, мене цікавило: хто ж вийде переможцем у двобої – людини чи природа? Прочитавши Ваш твір, я замислилась над одним цікавим питанням. Чому Ви обрали рибу - меча, а не інший вид риби, яка теж великих розмірів? Можливо, риба-меч щось символізує в Вашому творі? Будь ласка, якщо можете, дайте відповідь на моє запитання. Я цілком згодна зі словами Сантьяго: «Людина не для того створена, щоб терпіти поразки. Людину можна знищити, але її неможливо перемогти.» Але ж у дійсності така мужність не приносить рибалці щастя, бо його рибину з’їдають акули, а у Сантьяго покалічені руки і страшенна втома. Старий казав: «Хотів би купити собі трошки щастя, якщо його десь продають. А на що купити?» Я розумію, що слова Сантьяго – Ваші слова, Ваша точка зору. Мабуть, шановний Ернесте, у Вас якесь горе, якщо так кажете. Та в житті існує не тільки світла смуга, а й темна. Отже, непотрібно падати у відчай!
         Ви пишете цікаві, захоплюючі твори. Так тримати! Я з нетерпінням чекаю Ваших нових творів, і буду сподіватися, що в недалекому майбутньому Ви напишете цікавий твір, твір-шедевр, який будуть читати із задоволенням багато людей, гідно оцінить держава. Чекаю Вашої відповіді.

 Щиро Ваша Гайдученко Анастасія

Створення фанфіків


    Фанфік або фанфікшн (від англ. fan — фанат і fiction — художня література) – різновид творчості фанатів популярних творів мистецтва,  похідний літературний твір, заснований на якомусь оригінальному творі (як правило, літературному або кінематографічному), використовує його ідеї сюжету і (або) персонажів.
Фанфік – жанр масової літератури, створеної за мотивами художнього твору фанатом цього твору, що не переслідує комерційних цілей, для читання іншими фанатами.
Фанфік – це не пародія і не пересмикування сюжетів чи героїв. Найчастіше це абсолютно серйозна розповідь про пригоди улюблених літературних персонажів.
Написання фанфіків не комерційне заняття. Мільйони творчих молодих людей у світі пишуть фанфіки і викладають їх в Інтернеті для того, щоб їх прочитали інші автори фанфіків або фанати книги.
Адреса одного із найбільших російськомовних сайтів авторів фанфіків 

Переваги і можливості фанфіку:
         вимагає від дітей знання оригінального твору;
         змушує шукати «своє» серед «чужого»;
         викликає на герць авторитет автора, тому сприяє самореалізації;
         дає можливість оцінити чужу працю і талант;
         розвиває або породжує нові чуттєві струни дитячої душі;
         допомагає вжитися в образ, зрозуміти сутність героя зсередини;
         навчає звертати увагу на «інший бік медалі», знайти новий ракурс;
         спонукає роздивитися деталь, яку залишив на узбіччі майстер для читачів;
         вдосконалює творчі здібності дітей.
Використання фанфіку на уроках літератури дозволить:
         підвищити інтерес до читання художніх творів;
         створювати «ситуації успіху» для учнів, які не впевненні в собі, мають низьку самооцінку, не активні на уроці;
         перенести акценти з розважальної функції літератури як мистецтва на пізнавальну, виховну й комунікативну функції;
         формувати критичне мислення;
         розвивати читацьку зіркість, розуміння внутрішньої логіки й визначеності твору як на рівні сюжету, так і на рівні характерів;
         побороти списування;
         поглибити знання з теорії  літератури.

Я знаю, як діти полюбляють працювати з фанфіком. Гадаю, що такі завдання  сприяють кращому розумінню авторського начала. Ось деякі з них:
n  Напиши статтю про події на базарній площі (інтерв’ю, бесіда з героями твору або людьми з натовпу).
n   Склади оповідання за мотивами твору А.Чехова “Товстий  та тонкий”, дія якого відбувається у наш час.
n  Спробуй написати присвяту герою – мандрівнику.
n  Спробуйте свої можливості байкаря. Складіть  свою байку (віршовану або прозову).
n  “Подорож Гулівера у наш час”
n  Напиши оповідання – детектив (доповни ілюстраціями або оформи коміксами).
n  “На це варто витрачати час  (…? !)”: постав  один із знаків і закінчи роботу роздумами  з   власного досвіду. (За новелою “Останній дюйм” Д.Олдріджа)
n  “Чи готовий я вирушити в похід разом з Дон Кіхотом?”
n   “Прометей – світла людина”. Твір – мініатюра про сучасника або історичну особу, чиє життя можна порівняти з життям Прометея.
n  “Адресовані людям вірші – найщиріший у світі лист.”(Ліна Костенко). Напишіть листа сучасникам , від імені Омара Хайяма,
n  Створіть літературний портрет ліричної героїні з “Реквієму” 
А. Ахматової для уявної галереї літературних портретів героїв ХХ ст.
n   Описати художній твір шкільної програми у стилі інших творів, інших авторів (наприклад, казку Ш.Перро «Червоний Капелюшок» у стилі Ф.Кафки або сучасного автора-фантаста Сергія Лук’яненка).
n  Перенести дію твору-оригіналу у наш час (історія сучасної Асоль за мотивами «Червоних вітрил» О.Гріна).
n  Поєднати героїв двох-трьох відомих творів світової літератури у новій історії, зберігаючи особливості мови, характер, логіку поведінки персонажів (Карлсон, який відвідує малюка – майбутнього нишпорку Шерлока Холмса, і перша справа героїв – ловля жуликів – вирішує майбутню професію хлопчика).
n  Описати сон, в якому чудернацьким чином з’являються персонажі одного або декількох творів світової літератури.
n  Напишіть історію про те, що б стало з Каєм, як би  Герда не знайшла його? (Андерсен «Снігова королева»);
n  Напишіть листа-пораду принцесі з казки С.Я.Маршака «Дванадцять місяців»;
n  Напишіть хоку про природу вашого рідного краю (після вивчення хоку);
n  Напишіть про пригоди Тома Сойєра і Гека Фінна у сучасному світі.
n  Чи повернеться безіменний герой «Жаги до життя» Дж.Лондона за своїм золотом?
n  «Моя історію «Тринадцятого подвигу Геракла» (після вивчення міфів Давньої Греції);
n  «Що в житті людини найцінніше?» Спробуйте написати продовження «Різдвяної пісні у прозі» (Ч.Діккенс «Різдвяна пісня у прозі»);
n  Написати продовження та переписували фінал повісті Купріна «Гранатовий браслет».
Приклади
Я к Вам пишу - мне робко, право…
Презреть Вы можете меня.
Надеюсь я, стыда в том мало,
Что думаю о Вас всегда.
Вы появились так внезапно,
В душе моей оставив след.
Надеждой я томима впредь,
Что посетите нас обратно.
Любовь спала в душе доныне.
Смиривши гордую святыню,
Я к Вам пишу. Судьбу свою
Я Вам вручить сейчас готова.
И нет такого в мире слова,
Чтоб выразить любовь мою.
Необъяснимое волненье,
А может сон в том, может, нет.
В своих забвенных сновиденьях
Я знаю Вас уж много лет.
Ваш голос я давно уж знала.
Все это было явь, не сон.
Как ты вошел, я воспылала
И молвила в душе: вот он!
Ты приходил с лучами солнца,
С росою утренней зари.
Как голубь на моем оконце
Мне ворковал слова любви…
Мой ангел ты? Любви хранитель?
Кто ты? Коварный искуситель
Наивной девичьей души?
Не обмани же, умоляю!
На честь и совесть уповаю,
Судьбу мою ты сам реши.



Комментариев нет:

Отправить комментарий